Wensink Mercedes-Benz
English below — Voor Wensinks noordelijke Mercedes-Benz dealernetwerk hebben wij – CMCG en NDC mediagroep – dit concept bedacht om hun merk te activeren op en naar de Gamma Racing Day 2020 op TT Circuit Assen. We hebben een verband gelegd tussen de noordelijke trots Nyck de Vries, een jonge en succesvolle coureur voor het Mercedes-Benz EQ Formula E-team, en e-sports/simracing. Gamma Racing Day is een geweldig evenement voor gezinnen, dus we wilden ook de kinderen betrekken bij dit concept: laat je simracing-vaardigheden zien, daag je vader (of je vrienden) uit, daag een van de beste coureurs ter wereld uit en word de Rising Star. De ster verwijst natuurlijk ook naar het beroemde Mercedes-merk… Helaas zijn het evenement en het project geannuleerd vanwege de covid-pandemie.
Het eerste deel van de campagne was om bekendheid te creëren voor de challenge, die begint als een rondreis langs bijna alle Wensink Mercedes-Benz dealerlocaties in het noorden van Nederland. Ze hebben elk hun eigen Rising Star-dag, waar bezoekers binnen kunnen komen en racen op de simulator.
Het tweede deel is op het Gamma Racing Day evenement. Na de selectieraces bij de dealers worden de snelste spelers uitgenodigd om Nyck de Vries uit te dagen in een live battle race. Dit wordt gehost op een podium, omringd door de nieuwste, populairste auto’s die Mercedes te bieden heeft. De winnaar wint een once in a lifetime race-ervaring met Nyck de Vries.
Mijn taak in dit project was het bedenken en ontwerpen van het concept, de campagne en de presentatie, waaronder: logo, visuele identiteit, impressies van de landingspagina, campagnemateriaal, deliverables voor deelnemende dealers etc.
English — For Wensinks Mercedes-Benz dealership we – NDC mediagroep – created this concept to activate their brand at and towards the Gamma Racing Day 2020 at TT Circuit Assen. We made a connection between northern pride Nyck de Vries, a young and successful driver for the Mercedes-Benz EQ Formula E team, and e-sports/simracing. Gamma Racing Day is a great event for families, so we wanted to include the kids in this concept: show your simracing skills, challenge your dad (or your friends), challenge one of the best drivers in the world and become the Rising Star. The star also refers to the famous Mercedes mark, off course… Unfortunately the event and the project got canceled due to the covid pandemic.
The first part of the campaign was to create awareness for the challenge, that starts as a tour along all Wensink Mercedes-Benz dealer locations in the northern part of The Netherlands. They each have their own Rising Star day, where visitors can come in and race on the simulator.
The second part is at the Gamma Racing Day event. After the selection races at the dealerships, the fastest players are invited to challenge Nyck de Vries in a live battle race. This will be hosted on a stage, surrounded by the newest, hottest cars Mercedes has to offer. The winner wins a once in a lifetime race experience with Nyck de Vries.
My task in this project was to create and design the concept, campaign and presentation, including: logo, visual identity, impressions of the landingpage, campaign material, deliverables for participating dealers etc.