Blokker instore app — pilot

Retailketen Blokker vroeg CMCG – op basis van het werk dat we voor Winestein (een digitale sommelier) hadden gedaan – of wij mee wilden denken over een toepassing van instore modules/apps in hun winkels.
Hoe kunnen we de bezoekers van de winkel helpen? Hoe kunnen we ze een betere, prettige winkelervaring geven? De voorkeur voor de pilot ging uit naar een productgroep met een breed aanbod en dus moeilijke keuze: ons oog viel op de wand met koekenpannen. Mijn taak was het ontleden van het selectieproces, het uitschrijven van de benodigde schermen en de vormgeving daarvan, op basis van hun bestaande website. In samenwerking met Frans Reitsma (techniek).

Koekenpannen zijn er in diverse maten en materialen, voor diverse toepassingen, van verschillende merken, in verschillende kwaliteiten en prijsklasses. Dit zijn dan ook de categoriën waarop de winkelbezoeker zijn of haar selectie baseerd. Dit kan in 4 overzichtelijke stappen. Hierna krijgt de winkelbezoeker een lijst met producten die voldoen aan zijn of haar eisen en wensen, gesorteerd op relevantie/score.

Ons voorstel was om in een fase 2 ook te kijken naar de mogelijkheden om de in de app voorgestelde producten te localiseren in het winkelschap. Het is uiteindelijk toch het doel om het de consument zo gemakkelijk mogelijk te maken. Dit brengt wel de nodige uitdagingen met zich mee; bijna geen enkele winkel- en stellinginrichting is gelijk. De oplossing bleef achterwege. Zo ver is de pilot helaas niet gekomen.

Privacy Settings
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google